VIOLIN LUTHIER ΑΠΟ ΤΟ 2008
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΚΟΣ
Κατάγεται από τον Πρόδρομο Ευρυτανίας και μεγάλωσε στο Μουζάκι Καρδίτσας, περνώντας χρόνο στο οργανοποιείο του πατέρα του Κωσταντίνου (αυτοδίδακτου κατασκευαστή βιολιών) όπου τον είδε να περνά μήνες, ακόμη και χρόνια φτιάχνοντας ένα βιολί και έτσι εξοικειώθηκε με τον ήχο του, τη μυρωδιά του βερνικιού και του παλαιωμένου ξύλου.
Αργότερα ο πατέρας του τον εκπαίδευσε για χρόνια, να κατασκευάζει σωστά ένα βιολί, και σε ηλικία 15 ετών έφτιαξε το πρώτο του ολοκληρωμένο όργανο.
Έπειτα αποφασίζει να ταξιδέψει στην Κρεμόνα για να μαθητεύσει στην σχολή Academia Cremonensis στο πλάι των κατασκευαστών (μαέστρο)Pier Giuseppe Esposti, Ricarda Dacquati, Stefano Colona για να τον καθοδηγήσουν σε όλη τη διαδικασία κατασκευής ενός βιολιού με τον παραδοσιακό τρόπο της σπουδαίας κρεμονέζικης σχολής.
Σημαντικό ρόλο σε αυτή τη διαδρομή έπαιξε η γνωριμία με τον διεθνούς φήμης κατασκευαστή Davide Sora, από τον οποίον απέσπασε σημαντικές γνώσεις και τεχνικές.
Επιστρέφοντας στην Ελλάδα ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο κλασικό βιολί (Δίπλωμα βιολιού -Άριστα Παμψηφεί). Δημιουργώντας το εργαστήριο του, έγινε πολύ επιλεκτικός με τους προμηθευτές του ξύλου. Υπολογίζει ότι το 30-35% του ξύλου που επιλέγει προσεκτικά να αγοράσει, φθάνει στην πραγματικότητα να γίνει τελικά ένα όργανο ή ένα δοξάρι, αναζητώντας τις υψηλότερες ακουστικές ιδιότητες.
Μετά ακολουθεί η λεπτομερής διαδικασία της επεξεργασίας του ξύλου και της ένωσης των επιμέρους τμημάτων αυτού, για να ξεκινήσει το μεγάλο κεφάλαιο της εφαρμογής του βερνικιού. Έχει χρησιμοποιήσει στα μοντέλα του τις φόρμες των κορυφαίων αγαπημένων του κατασκευαστών όπως, Antonio Stradivari, Guarneri Del Gesù, οικογένειας Amati, G.B. Guadagnini, οικογένειας Gagliano και πολλών ακόμη. Συχνά κατασκευάζει εμπνευσμένος απο κάποιο διάσημο όργανο, ακολουθώντας πιστά τις μετρήσεις και την εμφάνισή του. Αγαπημένη του τεχνική απόδοσης είναι η τεχνητή παλαίωση “antiquizzato” αλλά πολλές φορές προτιμάει να κάνει τα όργανα σε καινούργιο στυλ για να ταξιδέψουν και να φθαρούν φυσικά στο πέρασμα του χρόνου. Συνεχίζει με την τελική δοκιμή του βιολιού, για να βεβαιωθεί ότι ο ήχος είναι στο υψηλότερο επίπεδο των απαιτήσεών του.
“Η εμμονή μου και ο στόχος της δουλειάς μου, δεν είναι η κατασκευή ενός οργάνου, χιλιάδες άνθρωποι το κάνουν αυτό. Πρόκειται για τη δημιουργία ενός μοναδικού, πλούσιου σε ηχοχρώματα και ικανότητα να ταξιδέψει σε μια μεγάλη αίθουσα ήχου. Αυτή είναι μια διαρκής αναζήτηση.”
“Δεν σταματάω να κρατάω σημειώσεις. Η δουλειά μας δεν είναι εμπορική αλλά δημιουργική, κάθε όργανο είναι κομμάτι του εαυτού μου.”
«Αν υπάρχει εμπορικότητα, δεν υπάρχει τέχνη, συνήθως φτιάχνω κατά παραγγελία όργανα αφιερωμένα στους φίλους-καλλιτέχνες που επισκέπτονται το εργαστήριό μου».
Τα βιολιά, τις βιόλες και τα τσέλο του έχουν παίξει εξέχοντες κλασικοί ερμηνευτές σε Ασία, Αμερική και την Ευρώπη. Μεταξύ των σημαντικότερων είναι οι: Jonian Ilias Kadesha, ο Απόλλων Γραμματικόπουλος, ο Κωσταντίνος Παναγιωτίδης, ο Οδυσσέας Κορέλλης, ο Διονύσης Βερβιτσιώτης, ο Παναγιωτιώτης Τζιώτης, ο Λαέρτης Κοκολάνης, Ηλίας Λιβιεράτος(βιόλα), Αντώνιος Μανιάς(βιόλα),
Αγγελα Γιαννάκη (βιόλα),Ισιδωρος Σιδερης
(Τσέλο).
“Όταν διάσημοι καλλιτέχνες κάνουν μουσική μέσω των δημιουργιών μου, είναι το καλύτερο δώρο για μένα. Είναι τόση χαρά να ακούγονται τα όργανά σου σε φημισμένες αίθουσες σε όλο τον κόσμο.”
“Ακόμη και μετά από τέσσερις αιώνες κατασκευής οργάνων, εκτός από τους μεγάλους Ιταλούς και μάστορες της
Κρεμόνας, έχουμε ακόμα χώρο να είμαστε δημιουργικοί, να εξελισσόμαστε και να κάνουμε τις δημιουργίες μας να ακούγονται μοναδικές.”
Η εμπειρία μου
Το εργαστήριο μου